چگونه یک مودم رومیزی را با پاوربانک روشن کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، احتمالا قطعی برق شما را هم کلافه کرده است. قطعی های چندین باره و هر کدام 2 ساعت در طول یک روز، عملا همه چیز از جمله کار شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

چگونه یک مودم رومیزی را با پاوربانک روشن کنیم؟

اگر لپ تاپ و گوشی موبایل شما باتری داشته باشند و فول شارژ باشند؛ اگر مودم همراه شما باتری خور و شارژ باشد؛ اما چگونه باید مودم ADSL یا مودم 4G/TDLTE رومیزی که باتری ندارد را روشن نگه داریم تا هنوز به اینترنت متصل بوده و بتوانیم کارهای خود را دنبال کنیم؟

ما در مقاله چگونه بدون برق از اینترنت استفاده کنیم؟ ترفندهایی به شما آموزش دادیم تا در هنگام قطعی برق، هنوز به اینترنت وصل باشید و آنلاین بمانید.

یکی از ترفندهای اساسی، خرید دستگاه های UPS دسکتاپ است. در مقاله 5 یوپی اس دسکتاپ مناسب کامپیوتر، لپ تاپ، مودم و روتر در بازار ایران هم به معرفی بهترین یوپی اس های دسکتاپ بازار پرداختیم.

امروز، می خواهیم ترفند و روش جالب و کاربردی دیگری را به شما آموزش دهیم تا بدون هزینه زیاد بتوانید مودم های رومیزی و بدون باتری خود را در هنگام قطعی برق روشن نگه دارید.

می خواهیم بگوییم چگونه از یک پاوربانک ساده که برای شارژ گوشی موبایل یا وسایل همراه دیگر استفاده می کنید؛ برای روشن نگه داشتن مودم بهره ببرید.

احتمالا، در بسیاری از خانه های ما یک پاوربانک 10 هزار یا 20 هزار میلی آمپرساعتی یافت می شود. همین پاوربانک می تواند برق یک مودم را هم تامین کند؛ به شرط اینکه یک کابل USB به DC خریداری کرده باشید.

روشن نگه داشتن مودم با پاوربانک

همه ما می دانیم که مودم های ثابت و رومیزی از ورودی های DC استفاده می کنند اما پاوربانک های ورودی/خروجی USB دارند و معمولا ولتاژ کمتری تامین می کنند.

بنابراین؛ یک کابل مبدل افزایش دهنده ولتاژ USB به DC می تواند واسط یک پاوربانک با مودم ADSL یا هر مودم ثابت دیگری باشد که با برق شهری یا DC روشن می شود.

یک سوی کابل که شامل درگاه USB 2.0 یا USB-C است؛ به پاوربانک نصب می شود و سوی دیگر کابل که سوکت 3.5 میلی متری آداپتور برق است؛ به مودم ثابت وصل خواهد شد.

معمولا کابل های تبدیل US B به DC در دو مدل 9 وات و 12 وات هستند که براساس ولتاژ مصرفی مودم خودتان باید یکی را انتخاب و خریداری کنید. طول این کابل ها بیش از یک متر نیست تا زیاد دست و پا گیر نباشند و به راحتی بتوانید پاوربانک و مودم را حتی همراه خود حمل کنید.

یعنی اگر مثلا مودمی مانند هواوی B612 را خریداری کرده باشید و یک سیم کارت 4G روی آن انداخته باشید؛ با یک پاوربانک و کابل USB به DC می توانید مودم ثابت را به یک مودم قابل حمل هم تبدیل کنید.

حتما پیش از خرید یک کابل افزایش دهنده ولتاژ یا مبدل USB به DC، شدت جریان ورودی مودم خود را هم بررسی کنید تا با خیال راحت یک کابل مبدل سازگار با آن از بازار خریداری کنید.

معرفی چند مدل کابل مبدل USB به DC

کابل های مبدل USB به DC چندان پیچیده یا گران قیمت نیستند و در بازار با قیمت زیر 100 هزار تومان یافت می شوند. در اینجا برای راهنمایی شما؛ سه مدل کابلی که روی سایت دیجی کالا یافت می شود را معرفی کردیم:

کابل تبدیل USB به DC مدل T9

خروجی این کابل 9 ولت است و برای مودم هایی با آداپتور 9 ولت مناسب خواهد بود. ورودی آن پورت USB 2.0 است و می توانید به پاوربانک یا شارژ فندکی خودرو وصل کنید. طول کابل 1 متر است. غالب کاربرانی که این کابل را تهیه کردند؛ از آن بسیار راضی بودند و به شدت کاربردی است.

کابل تبدیل USB به DC مدل 101

دارای ورودی کابل پاوربانک USB-C و طول کابل 1.5 متر است. این کابل می تواند ولتاژ آداپتور 12 ولت را برای مودم های ثابت تامین کند.

کابل تبدیل USB به DC 3.5mm یوگرین مدل 10376

یک کانکتور USB 2.0 و یک جک آداپتور دی سی 3.5 میلی متری دارد و طول خود کابل حداکثر 1 متر است. هر وسیله ای که به ولتاژی بین 5 تا 9 ولت برای روشن شدن نیاز داشته باشد؛ از طریق این کابل تامین خواهد شد.

مجله ستاره: مجله ستاره: اخبار و حواشی ستاره های سینما، فوتبال و استارتاپ ها

کتاب ارزان: کتاب ارزان: مجله کتابخوانی، بیاید آگاهتر باشیم

منبع: شبکه چی
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 150991

به "چگونه یک مودم رومیزی را با پاوربانک روشن کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه یک مودم رومیزی را با پاوربانک روشن کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید