نگاهی به مودم رومیزی 4.5G تی پی لینک Archer MR600: همه مزایا مال تو است

به گزارش مجله سرگرمی، مودم های سری MR شرکت تی پی لینک خوب از آب درآمده و در ایران هم فروش بالایی داشتند.

نگاهی به مودم رومیزی 4.5G تی پی لینک Archer MR600: همه مزایا مال تو است

سال ها است که مودم MR200 به عنوان یک مودم رومیزی 4G خوب در بازار ایران جولان می دهد. پس از آن مودم MR400 وارد بازار شد که باز هم با استقبال کاربران روبرو شده و فروش بالایی دارد.

تفاوت های مودم های MR تی پی لینک

تفاوت دو مودم MR200 و MR400 در سرعت وای فای باند رادیویی 5 گیگاهرتز آن ها است. مودم MR200 در رده AC750 و دو بانده است ولی MR400 در رده AC1200 و سرعت وای فای بهتری دارد. از نظر ظاهری تفاوت زیادی این دو مودم روتر 4G با هم نداشتند.

حالا، مودم MR600 تی پی لینک هم وارد بازار ایران شده است و چند وقتی است که در فروشگاه ها دیده می شود. دقیقا یک نسل بالاتر از مودم MR400 است و از اینترنت موبایل 4.5G پشتیبانی می کند با وای فای AC1200.

خود شرکت تی پی لینک می گوید اولین مودم روتر +4G یا LTE Cat6 این شرکت است که حداکثر سرعت دانلود را به مرز 300 مگابیت می رساند و از چهار درگاه شبکه اترنت گیگابیتی سود می برد. مزیتی که در مودم های MR200 و MR400 شاهدش نبودیم.

سادگی در نصب، مش وای فای و آنتن های LTE خارجی

تی پی لینک می گوید سیم کارت موبایل خود را روی این دستگاه بیندازید و شروع به استفاده از آن کنید. هیچ نیازی به تنظیمات و پیکربندی و طی کردن مراحل راه اندازی ندارید. از سیم کارت و فرکانس های رادیویی بیش از 100 کشور پشتیبانی می کند و روی آنتن دهی آن کار شده تا عملکرد بهتری داشته باشد.

در حقیقت، مودم تی پی لینک Archer MR600 دارای دو آنتن خارجی LTE است تا در هر مکانی آنتن دهی بالایی داشته باشد. یکی از دلایل فروش خوب مودم های سری MR تی پی لینک همین نکته است. استفاده از آنتن های خارجی LTE برای تقویت آنتن دهی.

تی پی لینک فناوری OneMesh را هم به این مودم روتر افزوده است تا با دیگر دستگاه ها و از جمله روترهای مش وای فای این شرکت سازگار و قابل پیکربندی باشد.

یعنی شما می توانید این مودم را به همراه یک روتر مش وای فای تی پی لینک خریداری کرده و یک شبکه مش وای فای در خانه خود راه اندازی کنید. روتر مش وای فای باعث تقویت وای فای در اتاق ها و سالن های دیگر می شود.

این نکته را نباید فراموش کرد که مودم آرچر ام آر 600 می تواند به عنوان یک روتر دو بانده AC1200 هم کار کند و به جای اینترنت 4G از مودم ADSL یا VDSL برای اتصال دستگاه ها به اینترنت سود ببرد.

مشخصات ظاهری

از نظر ظاهری مودم ام آر 600 شباهت هایی با مودم های قبلی این سری دارد ولی طراحی آن متفاوت است. این مودم هم سیاه رنگ است ولی ضخامت نازک تری دارد؛ چراغ های LED به صورت یک ردیف عمودی در وسط پنل جلویی چینش شدند و یک برآمدگی زیبا در نوک پیکان مودم دیده می شود که اصلی ترین وجه تمایز آن با مودم های MR200 و MR400 است.

پنل پشتی تا حدودی مشابه مودم های قبلی است و دو آنتن خارجی جدانشدنی در دو سوی آن قرار گرفتند. آنتن ها قابلیت چرخش به زاویه های مختلف را دارند. از چهار درگاه اترنت گیگابیتی پشت دستگاه یک درگاه LAN/WAN و سه درگاه دیگر LAN است. یک شیار سیم کارت میکرو هم در کنار این درگاه ها دیده می شود.

کلیدهای روشن/خاموش دستگاه، روشن/خاموش وای فای، WPS و ریست را هم داریم که کار با مودم را ساده تر می کنند.

سرعت وای فای روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز به مرز 867 مگابیت می رسد. در پنل مدیریتی این مودم می توان برای هر فرکانس رادیویی یک شبکه میهمان تعریف و از ابزارهای کنترل ترافیک، کنترل والدین و تی پی لینک کلاود استفاده کرد.

یک مودم 4.5G ایده آل

به نظرم تی پی لینک Archer MR600 یک مودم رومیزی 4.5G ایده آل برای بازار ایران است. هم سرعت وای فای نسبتا خوبی روی هر دو باند رادیویی می دهد و هم سرعت مودم LTE آن معقول است. آنتن های خارجی LTE آن یک آنتن دهی خوب حتی در شرایط بد را تضمین می کنند و درگاه های LAN گیگابیتی امکان اتصال لپ تاپ و کامپیوتر با سرعت بالا به اینترنت را فراهم کردند.

کمتر مودم رومیزی سراغ داریم که این ویژگی ها را با هم داشته باشد. کسب وکارها بهترین مشتری این مودم خواهند بود. قیمت آن در بازار ایران حدود 3 میلیون تومان است که برای یک کاربر خانگی گران به نظر می رسد و کسب وکارها و شرکت های متوسط به راحتی می توانند این هزینه را پرداخت و از کیفیت این مودم استفاده کنند.

برخی اوقات پیام هایی دریافت می کنم که از تعجب شاخ درمی آورم. واقعا دو تا شاخ بزرگ بالای سرم ظاهر می شوند و حتی می توانم به آن ها دست…

این روزها افراد زیادی ازم سوال می کنند بهترین مودم پیشنهادی برای ثبت نام خودرو کدام است. در این مقاله 5 مودمی که به نظرم برای این…

خواننده ای سوال کردند کدام یک از مودم های وی دی اس ال تی پی لینک آرچر VR600 و VR900 برای خرید مناسب تر هستند؟ در حقیقت، تفاوت این دو مودم چیست و چرا…

اگر بخواهید مودم روتر ADSL زیر 1 میلیون تومان خرید کنید؛ احتمالا چیزی بیشتر از یک مودم روتر قدیمی سری N با سرعت 300 مگابیت…

در حالی که بازار ایران بیشتر با مودم روترهای سری N پر شده است و کاربران هم دوست دارند برای اینترنت ADSL خود زیاد هزینه…

اگر این روزها بخواهید یک مودم روتر جدید بخرید؛ احتمالا دو انتظار و آرزو دارید: دو بانده باشد و از استاندارد اینترنت VDSL پشتیبانی کند….

مودم E5885 جزو آخرین مودم هایی است که شرکت هواوی پس از عرضه پیروز مودمی مانند E5770 در سال 2017 روانه بازار کرده است. مودمی که…

شرکت تی پی لینک آداپتورهای USB 3.0 جدید خود را معرفی کرد. سه آداپتور AC برای اتصال لپ تاپ و کامپیوتر به وای فای دو بانده پرسرعت بدون اینکه…

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: شبکه چی
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 76471

به "نگاهی به مودم رومیزی 4.5G تی پی لینک Archer MR600: همه مزایا مال تو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مودم رومیزی 4.5G تی پی لینک Archer MR600: همه مزایا مال تو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید