پاسخ ترکیه به نقدها فرانسه از سیاست های منطقه ای آنکارا

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای به نقدها شدید وزیر خارجه فرانسه نسبت به سیاست های منطقه ای آنکارا در غرب آسیا و شمال آفریقا واکنش نشان داد.

پاسخ ترکیه به نقدها فرانسه از سیاست های منطقه ای آنکارا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، حامی آکسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای به اظهارات ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه در انتقاد از ترکیه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: به نظر می رسد فرانسه از کمکهای ترکیه به عنوان دوست روزهای سخت به همسایه های اروپایی این کشور که دوران سختی را پشت سر می گذرانند در حالی که خود فرانسه هیچ کمکی به این کشورها ننموده ناراحت است.

آکسوی همچنین به نقدها لودریان خطاب به ترکیه درباره موضوعات مربوط به لیبی، مدیترانه شرقی، بحران پناهجویان و ناتو که در مصاحبه با روزنامه لوموند مطرح شده، پاسخ داد.

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با اشاره به اینکه فرانسه در سوریه از گروه های تروریستی حمایت و در لیبی نیز سعی دارد نیروهای مخالف دولت مشروع این کشور را تحریک کند، بر نقش منفی و جانبدارانه پاریس در رابطه با مسئله قبرس نیز تاکید شده است.

حامی آکسوی در بخش دیگری از این بیانیه درباره نقش منفی فرانسه در لیبی خاطر نشان کرد: فرانسه برخلاف قطعنامه 2259 شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت از خلیفه حفتر که حتی در روزهای شیوع کرونا بیمارستانها را بمباران، خطوط آب آشامیدنی را قطع و فراوری نفت به عنوان تنها منبع درآمد لیبی را متوقف نموده، مانع التیام زخمهای مردم این کشور شده است.

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 86137

به "پاسخ ترکیه به نقدها فرانسه از سیاست های منطقه ای آنکارا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ ترکیه به نقدها فرانسه از سیاست های منطقه ای آنکارا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید