نبود کمبود در زمینه گروه های خونی در کشور، اهدای خون روزانه 6 هزار نفر در سراسر کشور

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون کشور گفت: در حال حاضر هیچ کمبودی در انواع گروه های خونی وجود ندارد و روزانه 6 هزار نفر خونشان را اهدا می نمایند.

نبود کمبود در زمینه گروه های خونی در کشور، اهدای خون روزانه 6 هزار نفر در سراسر کشور

عباس صداقت معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون کشوردر گفت وگو با خبرنگار با اشاره به آخرین شرایط میزان ذخایر گروه های خونی و فرآورده های خون در کشور اظهار کرد: همه ساله با تغییر فصل میزان ذخایر خونی به دلیل کاهش میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون دچار کمبود می شویم، اما سال جاری با اینکه پیش بینی های لازم صورت گرفته بود به دلیل برودت هوا و افزایش ذرات معلق محدودیت های عبور و مرور در سطح شهر ها ایجاد شده و همین مسئله میزان مراجعه مردم جهت اهدای خون کاهش پیدا نموده، اما خوشبختانه در حال حاضر هیچ کمبودی در سراسر کشور در تمام گروه های خونی وجود ندارد.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: به دلیل استقبال بالای مردم نوع دوست طی 3 هفته گذشته ذخایر خونی ترمیم پیدا نموده است و ما توانسته ایم ذخایر خون و فرآورده های خونی را مدیریت کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر 7.6 درصد احتیاج روزانه مراکز درمانی و بیماران در سراسر کشور را قادر به پاسخگویی هستیم و با انجام اقدامات خوب شبکه ملی خون رسانی راه اندازی شده است و همه استان ها موظف هستند که خون و فرآورده های خونی مورد احتیاج را بر اساس برنامه مدون تأمین نمایند و شبکه ملی خون رسانی به استان هایی که عمل های جراحی سنگین در آن مراکز انجام می گردد خون و فرآروده های خونی را برای بیماران تأمین کند.

صداقت بیان نمود: خوشبختانه شبکه ملی خون رسانی به خوبی احتیاج مراکز درمانی و بیمارستان ها را از نظر خون و فرآورده های خونی تأمین نموده است و طی سالیان گذشته بیش از 95 درصد احتیاج بیمارستان ها و بیماران به گروه های خونی و فرآورده های آن را رفع نموده ایم.

او گفت: شبکه ملی خون رسانی به مراکزی که عملاً جراحی اورژانسی و الکتیو انجام می دهند خون و فرآورده های خونی مورد احتیاج بیماران را تأمین می نماید.

معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون کشور یادآوری کرد: شاخص اهدای خون روزانه در حدود 25.6 به ازای هر 1000 نفر است و روزانه 6 هزار نفر در سراسر کشور اقدام به اهدای خون می نمایند.

صداقت اضافه نمود: هر واحد خون احتیاج 3 بیمار را به خون و انواع فرآورده های خونی رفع می نماید و سالیانه 15 هزار بیمار با اهدای خون افراد خیّر و نوع دوست احتیاجشان رفع می گردد.

صداقت گفت: خون یک ماده بیولوژی است و پلاکت یا پلاسما عمر بیشتر از 3 روز ندارند و به همین دلیل ما باید ذخایر خونی را به خوبی مدیریت کنیم.

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 64290

به "نبود کمبود در زمینه گروه های خونی در کشور، اهدای خون روزانه 6 هزار نفر در سراسر کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبود کمبود در زمینه گروه های خونی در کشور، اهدای خون روزانه 6 هزار نفر در سراسر کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید