محدودیت زمین در آستارا و تالش برای ایجاد تأسیسات پسماند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/گیلان مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گیلان گفت: در آستارا و تالش برای ایجاد تأسیسات پسماند با محدودیت زمین روبرو هستیم.

محدودیت زمین در آستارا و تالش برای ایجاد تأسیسات پسماند

پویا شهشهانی در جلسه مشترک شهرداران استان یزد با شهرداران غرب استان گیلان در سالن آمفی تئاتر شهرداری بندر مرزی آستارا، اظهار کرد: زباله برای استان های گیلان و مازندران یک بحران است.

وی با بیان اینکه در رشت شرایط مساعدی برای دفع پسماند نداریم، ادامه داد: پهنه بندی مدیریت پسماند گیلان به هفت منطقه آستارا، تالش، رضوانشهر و ماسال، انزلی، رشت، صومعه سرا، فومن و شفت، رودبار، آستانه اشرفیه، لاهیجان و سیاهکل و لنگرود، رودسر و املش تقسیم شده است.

شهشهانی با اشاره به اینکه محل دفن زباله در آستارا دارای مزیت فلت است و می شود روی آن کار کرد، افزود: در شهرستانهای آستارا و تالش با محدودیت زمین برای ایجاد تأسیسات پسماند روبرو هستیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند استان گیلان از ایجاد تأسیسات پردازش مکانیکی و بیولوژیکی تالش سخن گفت و شرح داد: این تأسیسات به غیر از انزلی سایر مناطق غرب استان گیلان را پوشش می دهد.

وی با تأکید بر اینکه دولت در بحث مدیریت پسماند شرایط خوبی دارد، اعلام نمود: اولویت نخست دولت رفع مشکل و معضل پسماند در استان های شمالی و سپس سایر مناطق کشور است.

شهشهانی با انتقاد از اینکه در سطح کشور مشاور زبده در بحث پسماند نداریم، افزود: سود کارخانه جات کمپوست در بحث های درآمد و خدمت به محیط زیست، قابل بیان و مقایسه نیست.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه شهرداران استان یزد و غرب استان گیلان به گفت و گو و تبادل نظر در خصوص طرح های ایجاد شده در زمینه های پسماند، مدیریت و زیبا سازی شهری و افزایش درآمد پرداختند.

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 59778

به "محدودیت زمین در آستارا و تالش برای ایجاد تأسیسات پسماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت زمین در آستارا و تالش برای ایجاد تأسیسات پسماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید