دانش بنیان ها باید به عرصه فراوری خودروهای برقی ارزان وارد شوند

به گزارش مجله سرگرمی، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی گفت: در صورت ورود دانش بنیان ها به فراوری خودرو های برقی، هیبریدی های ارزان به بازار عرضه خواهد شد.

دانش بنیان ها باید به عرصه فراوری خودروهای برقی ارزان وارد شوند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در شرایط فعلی اقتصادی چندان نمی توان به یاری های اقتصادی دولت برای طراحی و فراوری خودرو های هیبریدی امید داشت، به همین دلیل باید به سمت بخش خصوصی و دانش بنیان ها رفت به گونه ای که منوچهر منطقی، دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل ونقل پیشرفته معاونت علمی، می گوید: برای رسیدن به زیست بوم درست طراحی و فراوری این خودرو ها باید به سمت ارائه راه کار های نوآورانه حرکت کنیم.

وی معتقد است که در این زمینه باید سناریو های مختلفی که در کشور های توسعه یافته عملیاتی شده است، به صروت بومی در ایران طراحی گردد. همچنین تک قوانین مطرح شده در حوزه فراوری خودرو های برقی و هیبریدی بازنگری گردد و به اجرا در بیاید.

منطقی در جلسه شورای سیاستگذاری همایش ملی خودرو های آینده با بیان این که در ستاد، سیاستی را اتخاذ کردیم تا براساس آن برنامه های راهبردی خود را پیش ببریم، می گوید: فناوری های نوظهوری در کشور شکل گرفته است که باید با یاری این برنامه های راهبردی از آن ها برای توسعه کشور بهره ببریم.

باید سنایوری تجاری سازی و بحث زیست بوم نوآوری را در بخش های مختلف درگیر و قیمت تمام شده محصول را با دقت مورد آنالیز قرار دهیم. منطقی با بیان این مطلب، بیان می نماید: خودروی برقی در اروپا با 30 هزار دلار و در چین با 10 هزار دلار فراوری می گردد. ما هم باید به دنبال فراوری خودروی باکیفیت با قیمت پایین باشیم. برای این که بتوانیم به این نکته کلیدی دست یابیم، باید شرکت های دانش بنیان را در این عرصه درگیر کنیم.

وی ارائه سنایور های مختلف برای فراوری خودرو های برقی و موتورسیکلت، مطالعه دقیق قوانین و حمایت و حضور مداوم شرکت های دانش بنیان و بیزینس مدل نوآورانه را از جمله راه حل های کلیدی برای انجام این کار مهم عنوان و بر تشکیل کارگروهی مستقلی در این زمینه تاکید نمود.

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 67939

به "دانش بنیان ها باید به عرصه فراوری خودروهای برقی ارزان وارد شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها باید به عرصه فراوری خودروهای برقی ارزان وارد شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید