برندگان بازار سرمایه در سال 2019

به گزارش مجله سرگرمی، تصور کنید استارتاپی بتواند به صورت همزمان خدمات خود را مبتنی بر دو حوزه فین تک و هلث تک ارائه دهد؛ این همان کاری است که استارتاپ آمریکایی، Bright Health، در پیش گرفته و بیش از 600 میلیون دلار سرمایه جذب نموده است.

برندگان بازار سرمایه در سال 2019

گزارش این هفته صفحه سرمایه گذاری را اختصاص دادیم به استارتاپ هایی که در سال 2019 پیروز به جذب بیشترین میزان سرمایه شده اند. این استارتاپ ها که کمترین میزان جذب سرمایه شان بیش از 500 میلیون دلار و بیشترین میزان آن نیز بیش از یک میلیارد دلار بوده است، با انتخاب هوشمندانه حوزه فعالیت خود، رشد قابل توجهی را رقم زده و نظر سرمایه گذاران را به سوی خود جلب کردند.

سرمایه 568 میلیون دلاری UiPath

استارتاپ UiPath که در سال 2005 در نیویورک راه اندازی شد، یک شرکت نرم افزاری دنیای است که پلتفرمی را برای اتوماسیون فرایند روباتیک فراهم می نماید. مهم ترین خدماتی که این استارتاپ ارائه می دهد، فراهم کردن بستری برای اتوماسیون فرایند روباتیک و نرم افزار هوش مصنوعی است که طراحی و توسعه این فرایندها را برای مشتریان خود انجام می دهد. این استارتاپ پیروز شد در سری D جذب سرمایه خود، 568 میلیون دلار بودجه جمع آوری کند. این شرکت با حمایتی که از سرمایه گذارانی مانند CapitalG، Earlybird Venture Capital، Seedcamp، Sequoia Capital و T. Rowe Price به دست آورده است، از جمله استارتاپ هایی به شمار می رود که بیشترین میزان جذب سرمایه را در سال گذشته داشته اند. همچنین گفتنی است که کل سرمایه جمع آوری شده توسط این استارتاپ، یک میلیارد دلار بوده است.

خلاصه شرایط

مقدار سرمایه جذب شده: 565 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری D

ماه جمع آوری سرمایه: آوریل

صنعت: هوش مصنوعی، اتوماسیون مرکز داده، نرم افزار سازمانی، فناوری اطلاعات، نرم افزار

بنیانگذاران: Daniel Dines، Marius Tirca

سال تأسیس: 2005

مکان: نیویورک

کل سرمایه جذب شده: یک میلیارد دلار

سرمایه 575 میلیون دلاری Deliveroo

استارتاپ Deliveroo که در سال 2012 در لندن راه اندازی شده است، یکی از پلتفرم های آنلاین تحویل غذا در انگلستان به شمار می رود. این شرکت پیروز شد در ماه مه سال گذشته، مبلغ 575 میلیون دلار در سری G سرمایه جذب کند. ضمن اینکه میزان جذب سرمایه این شرکت به صورت کلی 1.5 میلیارد دلار بوده است. کمپانی مذکور در میان سایر استارتاپ های فعال در حوزه دلیوری غذا، شانس پیروزیت بیشتری داشته و از حمایت سرمایه گذارانی مانند آمازون، DST Global، Greenoaks Capital، Index Ventures و T. Rowe Price برخوردار است.

خلاصه شرایط

مقدار سرمایه جذب شده: 575 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری G

ماه جمع آوری سرمایه: مه

صنعت: تحویل غذا و نوشیدنی، رستوران ها

بنیانگذاران: Greg Orlowski، William Shu

سال تأسیس: 2012

مکان: لندن

کل سرمایه جذب شده: 1.5 میلیارد دلار

سرمایه 585 میلیون دلاری Udaan

از بین استارتاپ های آسیایی که پیروز به جذب بودجه قابل توجهی در سال 2019 شده اند، باید از استارتاپ Udaan نام ببریم. این شرکت که در سال 2016 و در شهر بنگلور هندوستان راه اندازی شده، سال گذشته پیروز به جذب 585 میلیون دلار سرمایه در سری D شده است. فعالیت اصلی این استارتاپ در حوزه بازاریابی B2B است، به این صورت که یک بستر بازاریابی را برای مشاغل کوچک و متوسط هندوستان طراحی و راه اندازی می نماید.

گفتنی است که اکوسیستم استارتاپی کشور هندوستان در سال های گذشته فرایند رو به رشدی داشته و کسب وکارهای مبتنی بر فناوری این کشور در لیست شرکت های عظیم و قابل توجه دنیا قرار گرفته اند. استارتاپ Udaan نیز از این قاعده مستثنی نبوده و با توجه به رویکرد پیروزیت آمیزی که در سال های فعالیت خود داشته، نظر سرمایه گذاران را به سوی خود جلب نموده است؛ به طوری که کل اعتباری که این کسب وکار به دست آورده، 869.9 میلیون دلار بوده است.

خلاصه شرایط

مقدار سرمایه جذب شده: 585 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری D

ماه جذب سرمایه: اکتبر

صنعت: B2B، توسعه تجارت، اینترنت، مارکت پلیس

بنیانگذاران: آمود مالویا، سوژت کومار، Vaibhav Gupta

سال تأسیس: 2016

مکان: بنگلور

کل سرمایه جذب شده: 869.9 میلیون دلار

سرمایه 600 میلیون دلاری Horizon Robotics

هوش مصنوعی و روباتیک از جمله حوزه های مهمی هستند که در سال های اخیر مورد توجه اکوسیستم استارتاپی دنیا قرار گرفته اند. دو فناوری مذکور در خدمت توسعه و ارتقای کسب وکارهای نوین قرار گرفته و با آسان تر کردن فرایند کاربرد محصولات برای مصرف نمایندگان، صندلی مهمی در راه اندازی کسب وکارهای نوپا به دست آورده اند. بر این اساس، باید از دیگر استارتاپ آسیایی مستقر در پکن با نام Horizon Robotics نام ببریم که در لیست استارتاپ هایی قرار گرفته که بیشترین میزان سرمایه را در سال 2019 کسب نموده اند.

از آنجایی که دو فناوری هوش مصنوعی و روباتیک، بازار دنیای فناوری را در دنیای امروز تسخیر نموده اند، بنابراین طبیعی است که سرمایه گذاران نیز به این حوزه ها علاقه نشان داده و بودجه خود را در اختیار کسب وکارهایی که چنین روینمودهایی را در پیش گرفته اند، قرار می دهند. رویکرد اصلی استارتاپ Horizon Robotics ارتقا و توسعه تراشه های هوش مصنوعی برای دستگاه های روباتیک است. این استارتاپ که در سال 2015 راه اندازی شده، با جذب سرمایه 600 میلیون دلاری در سری B، مبلغ کل اعتبار خود را به 700.6 میلیون دلار رسانده است.

خلاصه شرایط

مقدار سرمایه جذب شده: 600 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری B

ماه جذب سرمایه: فوریه

صنعت: هوش مصنوعی، الکترونیک، روباتیک

بنیانگذاران: Annie Tao، hang Huang و دیگران

سال تأسیس: 2015

مکان: پکن

کل سرمایه جذب شده: 700.6 میلیون دلار

سرمایه 635 میلیون دلاری Bright Health

ورود فناوری مدرن در حوزه های اقتصادی و مراقبت های بهداشتی، از جمله روینمودهای برجسته و پیشرو در اکوسیستم استارتاپی دنیا به شمار می فرایند که هر کدام به تنهایی می توانند نظر سرمایه گذاران را به سوی خود جلب نمایند، حال تصور کنید که استارتاپی بتواند به صورت همزمان از هر دو رویکرد استفاده نموده و خدمات خود را مبتنی بر دو حوزه فین تک و هلث تک ارائه دهد. این همان کاری است که استارتاپ آمریکایی مستقر در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا، Bright Health، در پیش گرفته است.

این استارتاپ که در سال 2015 راه اندازی شد، با فعالیت در حوزه هایی مانند فین تک، مراقبت های بهداشتی و بیمه، خدمات دیجیتال خود را در راستای ارائه محصولات و خدمات درمان و بیمه طراحی نموده است. با توجه به اهمیتی که حوزه فناوری اقتصادی و مراقبت های بهداشتی در بازارهای دنیای دارند، این استارتاپ نیز پیروز شد در سری D جذب سرمایه خود، 635 میلیون دلار سرمایه به دست آورد. ضمن اینکه میزان کل سرمایه جذب شده این استارتاپ 1.1 میلیارد دلار بوده که نشان دهنده توجهی است که سرمایه گذاران به حوزه های فعالیت این کسب وکار دارند.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 635 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری D

ماه جذب سرمایه: دسامبر

صنعت: فین تک، هلث تک، بیمه درمانی، مراقبت های بهداشتی، اینترنت

بنیانگذاران: Kyle Rolfing، Robert John Sheehy، Valdivia

سال تأسیس: 2015

مکان: مینیاپولیس

کل سرمایه جذب شده: 1.1 میلیارد دلار

سرمایه 47.2 میلیارد روپیه ای One97

از میان دیگر استارتاپ های هندی که در ردیف کسب وکارهای نوین 2019 با جذب بودجه بالا قرار گرفته اند، باید از استارتاپ One97 نام ببریم که در حوزه خدمات اقتصادی و پرداخت های موبایلی فعالیت می نماید. همانگونه که پیش تر نیز گفته شد، کشور هندوستان از جمله کشورهایی است که بستر مناسبی را برای اکوسیستم استارتاپی ایجاد نموده و بر این اساس، استارتاپ مورد نظر ما که در حوزه امور اقتصادی و فین تک فعالیت می نماید، پیروز به جلب نظر سرمایه گذاران قابل توجهی مانند علی بابا و سافت بانک شده است؛ به طوری که این کسب وکار در دسامبر سال گذشته با جذب سرمایه 47.2 میلیارد روپیه ای، میزان کل اعتبار جمع آوری شده خود را به 4.3 میلیارد دلار رسانده که مبلغ قابل توجهی است.

از آنجایی که سیستم های پرداخت دیجیتال در سال های اخیر به رشد قابل توجهی دست یافته اند، استارتاپ مذکور نیز که در سال 2000 و در شهر نویدا هند راه اندزای شده، با فعالیت در حوزه خدمات اقتصادی موبایلی و استفاده از فناوری اقتصادی، کسب وکار خود را ارتقا داده و ضمن استفاده از تبلیغات موبایلی، راهکارهای درآمدی خود را نیز افزایش داده است، به طوری که پیروز به جلب نظر سرمایه گذاران و جمع آوری بودجه قابل توجهی شده است.

خلاصه شرایط

مقدار سرمایه جذب شده: 47.2 میلیارد روپیه

دور جذب سرمایه: سری G

ماه جذب سرمایه: دسامبر

صنعت: فین تک، امور اقتصادی، تبلیغات موبایلی، پرداخت موبایلی

سال تأسیس: 2000

مکان: نویدا

کل سرمایه جذب شده: 4.3 میلیارد دلار

سرمایه 700 میلیون دلاری NetEase Cloud Music

صنعت رسانه و سرگرمی از آن دست صنایعی است که نمی توان برای آن تاریخ انقضا مشخص کرد، به این معنا که مخاطبان این صنعت همواره هستند، چراکه انسان ها در همه ادوار به سرگرمی احتیاج دارند و خصوصا موسیقی، یکی از احتیاجهای اساسی بشر است که همواره وجود خواهد داشت. بنابراین استارتاپ های فناورانه ای که خدمات پخش ویدئو و موسیقی را در برنامه خود قرار می دهند، در صورت شناخت احتیاجها و علاقه مندی های مخاطبان، می توانند بخش قابل توجهی از بازار را به دست بیاورند. به همین دلیل باید از استارتاپ چینی مستقر در پکن نام ببریم که در سال 2013 با عنوان NetEase Cloud Music راه اندازی شده است. این کسب وکار که در قالب یک پلتفرم آنلاین پخش ویدئو و موسیقی فعالیت می نماید، استفاده از فناوری مبتنی بر ابر را در دستور کار خود قرار داده و با تلفیق این تکنولوژی نوین و ذائقه مخاطبان، صندلی قابل توجهی را در بازار به دست آورده است؛ به طوری که در سری B جمع آوری بودجه خود پیروز به جذب سرمایه ای معادل 700 میلیون دلار شد و میزان کل سرمایه جمع آوری شده خود را به 1.4 میلیارد دلار رساند.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 700 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری B

ماه جذب سرمایه: سپتامبر

صنعت: رسانه دیجیتال، رسانه و سرگرمی، پخش موسیقی و ویدئو

بنیانگذار: William Lei Ding

سال تأسیس: 2013

مکان: پکن

کل سرمایه جذب شده: 1.4 میلیارد دلار

سرمایه 750 میلیون دلاری MEGVII

کشور چین یکی از مهم ترین اکوسیستم های استارتاپی دنیا را داراست و بسیاری از کسب وکارهای نوین این کشور در صندلی های برتر دنیا قرار دارند، به طوری که می توان در میان کشورهای آسیایی، چین و هند را دارای مقام ویژه ای در اکوسیستم استارتاپی دانست. در این میان، یکی دیگر از استارتاپ های این کشور که در ردیف کسب وکارهای نوپا با جذب سرمایه بالا قرار می گیرد، استارتاپ MEGVII است که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می نماید. این کسب وکار، تکنولوژی هوش مصنوعی را در خدمت زندگی قرار داده و با مجهزشدن به این فناوری، امکان تشخیص چهره، تشخیص تصویر و تجهیز روبات ها را فراهم می نماید. بر این اساس، استارتاپ مذکور وارد حوزه های امنیتی نیز شده و می تواند طیف گسترده ای از احتیاجهای مخاطبان دنیای مدرن را پاسخ دهد. این استارتاپ در سال 2011 در پکن راه اندازی شده و در سری D پیروز به جذب 750 میلیون دلار سرمایه شده است. همچنین میزان کل اعتبار این شرکت به رقم 1.4 میلیارد دلار می رسد.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 750 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری D

ماه جذب سرمایه: مه

صنعت: هوش مصنوعی، تشخیص چهره و تصویر، موبایل، روباتیک، نرم افزار

بنیانگذاران: Qi Yin، Wenbin Tang، Yang Mu

سال تأسیس: 2011

مکان: پکن

کل سرمایه جذب شده: 1.4 میلیارد دلار

سرمایه 940 میلیون دلاری Nuro

صنعت روباتیک در سال های اخیر، با توجه به رشد روزافزون فناوری، تحولات عمده ای را پشت سر گذاشته و صندلی قابل قبولی را در میان مصرف نمایندگان به دست آورده است، به طوری که انتظار می رود این صنعت در سال های آینده رشد چشمگیری را تجربه کند و مخاطبان زیادی، به منظور سهولت زندگی شخصی و کاری خود، به آن روی بیاورند. بر همین اساس نیز باید از استارتاپ آمریکایی مستقر در مانتین ویو واقع در کالیفرنیا نام ببریم که با هدف تسریع فواید روباتیک در زندگی روزمره راه اندازی شده است.

در سال 2016 بنیانگذاران این استارتاپ به فکر وارد کردن تکنولوژی روباتیک به زندگی روزمره شدند، زیرا انسان امروزی که به شدت درگیر زندگی سریع و فشرده مدرن شده است، با کمبود وقت زیادی روبه رو بوده و از این نظر، فناوری روباتیک می تواند همگام با زندگی سریع امروزی، بسیاری از احتیاجهای روزمره افراد را پوشش دهد. یکی از حوزه های مهمی که کسب وکار مذکور به آن ورود پیدا نموده، وسایل نقلیه است که با مجهز شدن به تکنولوژی روباتیک، به صورت خودمختار عمل نموده و بخش قابل توجهی از احتیاج روزمره انسان امروز را رفع می نمایند.

این استارتاپ که Nuro نام دارد، در فوریه سال 2019 پیروز به جذب 940 میلیون دلار سرمایه در سری B شده و در ردیف مهم ترین استارتاپ های سال گذشته که بیشترین سرمایه را جذب نموده اند، قرار گرفته است. میزان کل اعتباری که این شرکت به دست آورده نیز یک میلیارد دلار است.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 940 میلیون دلار

دور جذب سرمایه: سری B

ماه جذب سرمایه: فوریه

صنعت: وسایل نقلیه خودمختار، تجارت الکترونیکی، تکنولوژی اطلاعات، روباتیک

بنیانگذاران: Dave Ferguson، Jiajun Zhu

سال تأسیس: 2016

مکان: مانتین ویو

کل سرمایه جذب شده: یک میلیارد دلار

سرمایه یک میلیارد دلاری Flexport

کاربرد فناوری نوین در سیستم حمل ونقل رویکردی است که در سال های اخیر به شدت در اکوسیستم استارتاپی دنیا رونق پیدا نموده و تقریبا در تمام نقاط دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. در اینجا باید از استارتاپی نام ببریم که با ارائه یک پلتفرم حمل ونقل دنیای و خدمات کامل، پیروز به جذب سرمایه بسیار عظیمی در سال گذشته شده است. این استارتاپ که Flexport نام دارد، در سال 2013 در کالیفرنیا راه اندازی شده و با جذب سرمایه یک میلیارد دلاری در سال گذشته، جزو استارتاپ های سرآمد دنیا در راستای جذب سرمایه به شمار می رود.

شرکت مذکور با استفاده از نرم افزارهای مدرن، به دنبال تحکیم تجربه کاربر در تجارت دنیای است و شاید همین نکته به عنوان یک شاخصه مهم در فرایند برنامه ریزی این استارتاپ به شمار رود که حتی توانسته است نظر سرمایه گذاران را به سوی آن جلب نموده و بودجه یک میلیارد دلاری در سری D به دست آورد تا در نهایت بتواند میزان کل اعتبار سرمایه خود را به 1.3 میلیارد دلار برساند.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: یک میلیارد دلار

دور جذب سرمایه: سری D

ماه جذب سرمایه: فوریه

صنعت: حمل ونقل، نرم افزار، مدیریت زنجیره تأمین

بنیانگذار: رایان پیترسن

سال تأسیس: 2013

مکان: سان فرانسیسکو

کل سرمایه جذب شده: 1.3 میلیارد دلار

سرمایه یک میلیارد دلاری Rappi

در میان 13 استارتاپ فزونی که پیروز به جذب بیشترین سرمایه در سال 2019 شده اند، باید از استارتاپ کلمبیایی مستقر در شهر بوگوتا نام ببریم که به عنوان نماینده استارتاپ های آمریکای لاتین، پیروز به جذب سرمایه قابل توجهی شده است. Rappi کسب وکاری است که با استفاده از فناوری های پیشرفته امروزی، خدمات خود را در زمینه تحویل مواد غذایی ارائه می دهد. فعالیت در زمینه دلیوری غذا یکی از روینمودهای عمده اکوسیستم استارتاپی دنیا به شمار می رود که کماکان اهمیت خود را در بازار حفظ نموده و احتیاج مخاطبان را پاسخ می دهد. این استارتاپ کلمبیایی که در سال 2015 تأسیس شده است، از جمله کسب وکارهای پیروز آمریکای لاتین به شمار می رود که با جذب سرمایه یک میلیارد دلاری، در صدر لیست استارتاپ هایی قرار می گیرد که سرمایه بالایی جذب نموده اند. این شرکت که سرمایه مذکور را در سری E به دست آورده، میزان کل جذب سرمایه خود را به 1.4 میلیارد دلار رسانده است.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: یک میلیارد دلار

دور جذب سرمایه: سری E

ماه جذب سرمایه: آوریل

صنعت: دلیوری غذا، مواد غذایی، مارکت پلیس، رستوران

بنیانگذاران: Felipe Villamarin، Sebastian Mejia، Simon Borrero

سال تأسیس: 2014

مکان: بوگوتا

کل سرمایه جذب شده: 1.4 میلیارد دلار

سرمایه یک میلیارد دلاری JD Health

استارتاپ دیگری که در این گزارش، در ردیف کسب وکارهایی قرار می گیرد که پیروز به جذب سرمایه یک میلیارد دلاری شده اند، استارتاپ موسوم به JD Health است. این کسب وکار که در سال 2004 در پکن راه اندازی شده، همانطور که از نام آن پیداست، در حوزه خدمات پزشکی و بهداشتی فعالیت می نماید. پیش تر نیز اشاره نموده بودیم که تکنولوژی هلث تک از روینمودهای جدید و در عین حال کارآمد اکوسیستم استارتاپی دنیا به شمار می رود و بر همین اساس نیز این استارتاپ چینی با تمرکز بر ایجاد یک بستر الکترونیکی برای محصولات دارویی، نظر سرمایه گذاران را به سوی خود جلب کرد تا در نهایت بتواند در سریA، یک میلیارد دلار سرمایه جذب کند و در کنار دو استارتاپ دیگر یعنی Flexport و Rappi رقم جذب سرمایه خود را به یک میلیارد دلار برساند.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: یک میلیارد دلار

دور جذب سرمایه: سری A

ماه جذب سرمایه: مه

صنعت: تجارت الکترونیک، مراقبت های بهداشتی، دارو

سال تأسیس: 2004

مکان: پکن

کل سرمایه جذب شده: یک میلیارد دلار

4 استارتاپ که از سرمایه یک میلیارد دلاری عبور کردند

در ادامه معرفی استارتاپ هایی که در سال 2019 پیروز به جذب بیشترین میزان سرمایه شده اند، 4 استارتاپی که در ادامه معرفی می شوند، بیش از یک میلیارد دلار سرمایه را وارد مجموعه خود نموده اند و به همین دلیل، به صورت جداگانه به معرفی آنها خواهیم پرداخت. صندلی اول تا دوم متعلق به استارتاپ های چینی و هندی است و رتبه سوم را نیز یک استارتاپ انگلیسی از آن خود نموده است.

سرمایه 3 میلیارد دلاری Kuaishou

Technology

این استارتاپ چینی که در سال 2011 در پکن راه اندازی شده است، با جذب سرمایه 3 میلیارد دلاری در سری F، در صدر لیست 13 استارتاپی قرار می گیرد که بیشترین میزان جذب سرمایه را در سال گذشته داشته اند. استارتاپ Kuaishou Technology که در زمینه پخش ویدئو فعالیت می نماید، یکی از سیستم عامل های اجتماعی مشهور دنیا به شمار می رود که پخش ویدئوهای کوتاه را در دستور کار خود قرار داده و بیش از 200 میلیون کاربر روزانه فعال است. تعداد بالای کاربران این پلتفرم، به خوبی می تواند رویکرد جذب سرمایه 3 میلیارد دلاری آن را توجیه کند، زیرا به بازار عظیمی در سراسر دنیا دست پیدا نموده و بنابراین می تواند برای هر سرمایه گذاری جذاب باشد. گفتنی است که میزان کل سرمایه جذب شده این استارتاپ در حال حاضر 4.4 میلیارد دلار است.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 3 میلیارد دلار

دور جذب سرمایه: سری F

ماه جذب سرمایه: دسامبر

صنعت: برنامه های تلفن همراه، به اشتراک گذاری عکس، پخش ویدئو

بنیانگذار: Hua Su

سال تأسیس: 2011

مکان: پکن

کل سرمایه جذب شده: 4.4 میلیارد دلار

سرمایه 1.5 میلیارد دلاری Chehaoduo

صندلی دوم استارتاپ هایی که بیشترین میزان جذب سرمایه را در سال گذشته داشتند، باز هم از آنِ یک استارتاپ چینی است. شرکت

Chehaoduo که در سال 2015 در پکن راه اندازی شده نیز با جذب سرمایه 1.5 میلیارد دلاری در سری D نشان می دهد که فعالیت در حوزه تجارت آنلاین خرید و فروش خودرو، یکی از ترندهای محبوب سرمایه گذاران در سال های اخیر است. میزان کل اعتبار این کمپانی به رقم 3.4 میلیارد دلار رسیده که رقم قابل توجهی است و نشان دهنده پیروزیت این شرکت در تجارت الکترونیکی خودرو و مزایده آنلاین است.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 1.5 میلیارد دلار

دور جذب سرمایه: سری D

ماه جذب سرمایه: فوریه

صنعت: خودرو، بازاریابی برند، تجارت الکترونیک، مزایده آنلاین، پلتفرم معاملاتی

بنیانگذار: Mark Yang

سال تأسیس: 2015

مکان: پکن

کل سرمایه جذب شده: 3.4 میلیارد دلار

سرمایه 1.5 میلیارد دلاری OYO

در کنار استارتاپ چینی Chehaoduo، صندلی دوم استارتاپ هایی که بیشترین سرمایه را در سال گذشته جذب نموده اند، به یک شرکت هندی تعلق می گیرد. استارتاپ OYO که در سال 2012 در شهر گورگاون هندوستان راه اندازی شده، در سری F پیروز به جذب 1.5 میلیارد دلار سرمایه شد و میزان سرمایه خود را به 3.2 میلیارد دلار رساند. این استارتاپ در حوزه هتلداری آنلاین فعالیت نموده و شبکه گسترده ای از هتل ها را به همراه تجربه یک اقامت استاندارد به کاربران خود ارائه می دهد.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 1.5 میلیارد دلار

دور جذب سرمایه: سری F

ماه جذب سرمایه: دسامبر

صنعت: هتلداری، رزرواسیون، سفر

بنیانگذار: Ritesh Agarwal

سال تأسیس: 2012

مکان: گورگاون

کل سرمایه جذب شده: 3.2 میلیارد دلار

سرمایه 1.3 میلیادر دلاری OneWeb

صندلی سوم ماراتن جذب سرمایه در سال 2019 به یک استارتاپ انگلیسی تعلق می گیرد. شرکت OneWeb که در سال 2012 و در لندن راه اندازی شد، با جذب سرمایه 1.3 میلیارد دلاری، میزان سرمایه کلی خود را به 3 میلیارد دلار ارتقا داد. این شرکت با ارائه یک شبکه ارتباطی دنیای، امکان دسترسی به اینترنت پرسرعت و کم تأخیر را فراهم می نماید. رویکرد عمده این شرکت، مبتنی بر فناوری های هوافضا، ارتباطات از راه دور، بانک اطلاعاتی و ارتباطات ماهواره ای می گردد و از آنجایی که توانسته با استفاده از فناوری های مدرن، به یکی از احتیاجهای ضروری مخاطبان امروزی پاسخ دهد، نظر سرمایه گذارانی مانند ایرباس و سافت بانک را به سوی خود جلب نموده است.

خلاصه شرایط

سرمایه جذب شده: 1.3 میلیارد دلار

دور جذب سرمایه: Venture

ماه جذب سرمایه: مارس

صنعت: هوا فضا، بانک اطلاعاتی، ارتباطات ماهواره ای، ارتباطات از راه دور

بنیانگذار: Greg Wyler

سال تأسیس: 2012

مکان: لندن

کل سرمایه جذب شده: 3 میلیارد دلار

thailandro.ir: تور تایلند ارزان قیمت، تور سامویی، تور پوکت، پاتایا، بانکوک، چیانگ مای، کرابی

turkeyro.ir: تور ترکیه ارزان قیمت، تور استانبول، تور آنتالیا، کوش آداسی، ازمیر، آنکارا

vetworld.ir: مجله دامپزشکی | مجله خبری دانشجویان دامپزشکی

منبع: مجله شنبه
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 93421

به "برندگان بازار سرمایه در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برندگان بازار سرمایه در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید